hits
08:49
10.08.2015

Jeg har bestandig smilt når jeg har tenkt på denne butikken. Sett frem til å gå inn i den og nyte både utstillingene, og de som jobber der. Jeg har personlig handlet der i mange år, og har bestandig vært fornøyd med både produktene og butikkene. Elsker stilen de har, og ikke minst de spesielle utstillingslokalene de har å by på.



Derfor var overraskelsen min stor her om dagen. Alt jeg har av gode tanker og følelser fikk seg en alvorlig knekk. Det begynte med at ei venninne skal ha seg en spisestue sofa ilag med det hun allerede har hus. Vi har lett etter arger, og hun falt for en beige utførelse av møbelet. Det er det flere butikker som har, og valget var nå imellom to butikker. Den hos Home&Cottage var helt ny i beige utførelse, og dermed en positiv overraskelse. Salg også så her var vi i rute. Hun tuslet rundt og fant noen puter som passet samens med sofaen, og resten av det hun har valgt seg ut.


Sofaen her er utstilt i grått da den er såpass ny at de ikke har avbildet den i beige enda. Sofaen er behagelig å sitte i, og akkurat passe stor til et spisebord på 160 cm. Alt var egentlig fryd og gammen helt til vi kom til kassen. Der begynte en meget spesiell seanse.

En ting er at den måtte bestilles. Det er vi vant med. Noe annet var hvordan skal du ha det. Vil du ha den kjørt hjem for 795,- kroner, eller vil du hente den selv på lageret i Åsane for 200,- kroner? Der tror jeg vi falt ut begge to... Altså skal du hente den selv på lageret må du betale 200,- kroner. Hvorfor det er da et naturlig spørsmål? Vell forklaringen var grei nok den. De hadde ikke lager plass i butikken. Dermed samarbeider de med de som kjører varene ut for de, og de skal ha 200,- for å være tilstede når du henter. Her faller jeg litt ut av servicen... Vi skulle jo være glad for at det bare kostet 200,- for å hente selv...

Handler man varer en plass, og det ikke er noen som helst mulighet for henting i butikken. Er ikke det egentlig butikken sitt problem og ikke kundene? Er ikke butikkene avhengig av at kundene vil komme inn igjen? Jeg må si at jeg lurer på denne praksisen. Som om ikke det var nok. Hun kunne jo bare kjøre til lageret i Oslo og hente den om det ikke passet å betale 200,- til de i Åsane... Veldig logisk tenkte jeg da. Så på henne at det var like før hun ba de om å ryke og reise med hele sofaen, men da var allerede summen betalt, og i verste fall hadde vell dette blitt et avbestillingsgebyr på toppen av det hele.

Er det bare jeg som tenker at det minste en bedrift skal kunne gjøre er å opplyse om denne spesielle praksisen deres. At de sliter med lagerplass er en ting, men de er pliktig til å være ærlig med kundene sine, og om å opplyse hvilke særegenheter de bedriver.

Vet man at det er kun utkjøring, vell ja da vet man det før en går inn i butikken. På lik linje som når en bestiller noe på nettet. Poenget her. Det står ikke noe annet enn:

I enkelte områder hvor møbler ikke kan hentes på vårt hentelager, tilkommer et transportbeløp. Spør betjeningen.

Ja ja tenker jeg.. Der vi ikke kan hente på hentelager. Vell i min verden står det ikke at en må betale for å hente varen selv, og her er feilen.

Så for å si det slik. Jeg kommer ikke til å bestille varer hos Home&Cottage lengre. Hvis varen ikke er liten nok til å hente i butikken øker da prisen med som i dette tilfellet 200,- kroner. Ikke at summen er så stor, men det er mere et prinsipp. Det er ikke kunden sitt problem at butikken ikke har et lager. Det er det faktisk butikken som må ta seg av. Om de bakte det inn i prisene sine ville nok ikke folk ha reagert, men slik praksisen er nå... Jeg nekter å tro at vi er de eneste som reagerer på dette.

Service folkens. Det er servicen butikkene lever av nå som det er såpass stor konkurranse på markedet.

Skrevet 10.08.2015 klokka 08:49. Ligger i kategorien Blogg. 10 kommentarer



10 kommentarer

Ja jeg skjønner at du reagerer på dette,, greit nok med avgifter når man ser logikken i det ., hoff :)

Skrevet 10.08.2015 klokka 10:33
dedicat: Ja føler at de ikke tenker kunder, men rett og slett skal bare ha....

Skrevet 10.08.2015 klokka 10:49
Uhørt og elendig service!

Post dette på deres facebook side, kanskje de ser galskapen i det? Og det mennesket i butikken burde vært degradert til å jobbe med pakkesker og ikke mennesker.

Irriterende!

Skrevet 10.08.2015 klokka 10:57
lillja: Det verste er jo at det er han som driver butikken. Jeg skjønner meg ikke på dette i det hele tatt.
Regler bør være synlig og all info om betaling må være synlig gjort skikkelig.

Skrevet 10.08.2015 klokka 11:08
Det betyr jo at uansett hva du velger, blir sofaen dyrere og det bør da stå på prisen.

Skrevet 10.08.2015 klokka 12:19
Mariann Sæther Tokle: JA det mener jeg også. Man kan ikke skrive en pris når den prisen endres i det man kommer til kassen. Hadde hun ville fått det levert var det en ting, men å hente selv for så å betale.... Helt feil,

Skrevet 10.08.2015 klokka 12:42
Det der er skammelig men det ser ut til at det begynner å bli vanligere rundt om. Drar man på en elbutikk, finnes det ometrent ikke hvitevarer, for butikkene har nesten slutta med lagerplass, så det er ukesvis med venting...veldig morsomt når kjøleskapet eller vaskemaskina er ødelagt. Fyttiskjiten sier nå jeg. Snakk om kødd, da kan man jo likegreit bestille fra utlandet selv og betale bare en brøkdel..

Skrevet 10.08.2015 klokka 15:01
ladyaugust: helt rett. Skammelig av de enkelt og greit. Kunde servicen er et ikke tema i dag dessverre.
Flere må brøle kanskje de da tar hintet.

Skrevet 10.08.2015 klokka 16:55
Hva i alle dager er det butikken tenker på? Om man må betale kr 200 ekstra, så burde det jo lagt i prisen til alle, og så kunne tilkjøringsgebyret bare blitt tilsvarende billigere for dem som vil ha varene hjemkjørt. Jeg synes også butikken har mye fint, men har aldri kjøpt store ting der. Bare ting jeg har tatt med meg der og da :-)

Skrevet 10.08.2015 klokka 23:02
margarites: Man kan begynne å lure.
Jeg har jobbet i butik yrket i mange år, og opplevd mye rart.
Husker når prisen på hjemkjøring ble noe høyere enn før. Da reagerte en del, men samtidig kunne de låne tilhenger gratis.
Her er det snakk om en vare man går spesifikk inn i butikken for å kjøpe. En skal da tro at man kan hente varen i butikken, og faktisk ikke betale noe.
Prisen for varen er uavhengig av lageret. De har en kalkyle på alt sammen. Her har de rett og slett gjort en dårlig jobb.
Jeg kommer ikke til å bestille noe fra de. Å kjøpe inne i butikken kanskje, men å betale for å hente varen. Aldri i livet.

Skrevet 11.08.2015 klokka 07:47


Skriv en ny kommentar




Vanja Ch. Kvalstad ( Inne-ute-Ferdig) Interesser og arbeid går som hånd i hanske.

Naviger i bloggen

Bloggdesign

Design og koding på denne bloggen er gjort av RRH Webdesign.